ترجمه حرفه ای متون و تشریح و تفسیر عوامل مهم در انجام و ارزیابی یک ترجمه
نوشته شده توسط : editence

پیش از این عنوان شد که برای یک ترجمه حرفه ای و با کیفیت باید اصولی را دانست و به آن ها عمل کرد. در اینجا به تشریح و تفسیر عوامل مهم در انجام و ارزیابی کیفیت یک ترجمه پرداخته می شود.

  • تخصص در زبان و ترجمه حرفه ای

بدون شک, داشتن تخصص در زبان اولین و مهم ترین پارامتر موثر در ترجمه است. قطعاً, صنعت ترجمه حرفه ای, کسی را لازم دارد که در زبان های مختلف, بیشتر از کسانی که زبان مادری شان یکی از  همان زبان های مبدا یا مقصد است, تخصص داشته باشد. این مهارت باید بیش از دانش در زبان های مختلف باشد و شخص مترجم بتواند به خوبی به زبان مورد نظر صحبت نماید و اسناد مهم را از زبانی به زبان دیگر به صورت روان و سلیس ترجمه نماید.

  • مهارت های پژوهشی

حتی زمانی که مطمئن هستید تسلط شما به یک زبان بیگانه کافی است, شما هنوز هم نیاز به پژوهش در رابطه با زبان مد نظر دارید, به عنوان مثال در رابطه با فرهنگ مرتبط با آن زبان شما باید منابع لازم برای تفسیر خود را گسترش بدهید. مهارت داشتن در پژوهش به معنی آن است که شما از ابزاری که برای ترجمه در دسترستان است به خوبی کمک می گیرید.

  • ایجاد ارتباط حرفه ای با متن

تخصص در زبان و تخصص در برقراری ارتباط با متن دو چیز کاملاً متفاوت هستند. با این حال  در یک ترجمه حرفه ای هر دو به یک میزان تاثیر گذارند. زمانی که با متن ارتباط برقرار کنید می توانید بدون از دست رفتن جزئیات ترجمه حرفه ای و عالی تحویل دهید. خیلی مهم است که بدانید یک ترجمه حرفه ای به این معنا است که شما در حال انتقال یک ایده یا مفهوم  از یک زبان به زبانی دیگر هستید.

  • تخصص در یک موضوع

امروزه, با توجه به گسترش فضای کسب و کار و جهانی شدن تجارت نیاز به برقراری ارتباط با بسیاری از نقاط جهان, ترجمه حرفه ای به عاملی مهم و تاثیر گذار در برقراری ارتباط تبدیل شده است. یک منطقه وسیع و متنوع کار برای مترجمان وجود دارد.

  • نظم و انضباط و تعهد

ترجمه حرفه ای نیاز به تعهد و انضباط در تحویل کار دارد. مترجم متخصص و حرفه ای و موثر کسی است که می تواند ضرب الاجل کار را درک کرده و آن را به موقع تحویل دهد. در این امر نظم و انضباط کاری و احترام به مشتری بسیار مهم است و می تواند عاملی مهم در خوشنامی مترجم باشد.

کارشناسان شرکت ادیتنس در زمینه ترجمه متون می توانند شما را راهنمایی کنند تا پروژه خود را به نتیجه برسانید.





:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی , ویراستاری مقاله , مقاله isi , ژورنال isi , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: